Kada verta parduoti įmonę?

| Straipsniai | 2013/12/19
imones_pardavimas

Šiandienos esamų, būsimų ir potencialių verslininkų galvosūkis: kaip sukurti perspektyvų ir veiksmingą verslą? Tačiau greta šio galvosūkio labai dažnai iškyla efektinga alternatyva: gal vis dėlto verta parduoti sėkmingą ar kol kas dar perspektyvų verslą ir tokiu būdu išvengti tikėtinų nuostolių? Be abejo, niekas negali tvirtai pasakyti, kad verslo pardavimas bus sėkmingas ir ši investicija duos planuotą grąžą, todėl šis procesas visada sukelia daug svarstymų ir nuomonių.

VERSLO PARDAVIMO PAGRINDINĖS PRIEŽASTYS

Verslininką, kuris nusprendžia parduoti verslą, priimti šį sprendimą gali paskatinti įvairios priežastys. Pirmoji jų – tai verslo kūrimo ir pardavimo strategija. Ją turintis asmuo siekia ne nuolatinės ir sėkmingos veiklos, tačiau jam svarbu realizuoti turimą idėją, ją įgyvendinti, įrodyti jos veiksmingumą ir tada ją parduoti. Po šio žingsnio seka kitos idėjos generavimas, įgyvendinimas ir pardavimas, tad besisukantis ratas jam atneša ne tik sėkmę, bet ir tikėtiną savirealizaciją bei, be jokios abejonės, pelną ir investicijų grąžą.

Antroji priežastis, kuri turbūt dažniausiai skatina verslininkus parduoti verslą, tai įmonės su visais turimais įsiskolinimais perleidimas, kuris, kaip galima įvardinti, tampa nemalonumų ir sunkios atsakomybės atsisakymu. Šis sprendimas tampa efektyviausia priemone verslininkui susigrąžinti investicijas ir užsitikrinti saugią bei ramią ateitį, nes, kaip žinoma, įmonių bankroto procedūros niekada nebūna malonios ir nei vienas, kurdamas verslą, nenori tokios verslo gyvavimo pabaigos.

Trečioji verslo pardavimo priežastis – tai neveiksnios įmonės perleidimas. Neveiksnumą gali sukelti tiek lėšų trūkumas strategijos įgyvendinimui ar verslo plėtrai, tiek ir verslininko sprendimas laikinai stabdyti veiklą dėl asmeninių priežasčių. Jei verslininkas laikinai sustabdęs veiklą mato, jog gyvybingumas išblėsęs ir strateginių planų įgyvendinimas tampa beprasmis, veiklos tęstinumo planai nekuriami, tai tokiu atveju verslo pardavimas tampa geriausiu sprendimu ir išlaisvina nuo alternatyvų vertinimo, suteikia laisvę įgyvendinti kitas ir, tikėtina, daug našesnes verslo idėjas.

PROBLEMA – VERSLO PERSPEKTYVŲ VERTINIMAS

Dauguma verslo sektorių po 2008 metų ekonominių sunkumų šalyje dar neatsigavo, todėl natūralu, jog daugeliui tampa neramu – ką daryti su turimu verslu? Ar permainingų laikotarpių prognozės išsipildys ir turės neigiamos įtakos verslui? Ką daryti, kad netektų patirti fiasko ir kaip pasistengti kad pavyktų dar ir uždirbti? Gresiančių nemalonumų akivaizdoje saugiausia ir užtikrinta priemone jų išvengti tampa verslo pardavimas, vadinasi, verslininkas mato riziką ir įvertinęs trumpalaikę bei ilgalaikę verslo perspektyvą, nusprendžia nerizikuoti ir išvengti ekonominio bei finansinio verslo nuopolio. Tačiau garantijų, kad nustatytos fundamentaliosios perspektyvos yra tikslios taip pat nėra ir tenka rizikuoti net šiuo klausimu.

GERIAUSIAS LAIKAS PARDUOTI – DABAR

Jeigu kyla verslo pardavimo sprendimo priėmimo klausimas, vadinasi, atsižvelgiant į ilgalaikę perspektyvą, jis taps tik opesnis ir jo svarstymas taps nuolatiniu ir nesibaigiančiu procesu. Ypač sprendimo priėmimą palengvina makroekonominės ir verslo tendencijų prognozės, nes ištikus ekonominei krizei kiekvienas verslininkas sieks pasinaudoti situacija ir įgyti naudos, o ne laukti nemalonumų ir finansinių sunkumų. Kaip ir bet kurio kasdienio ar buitinio plano (turbūt geriausias pavyzdys: nuo pirmadienio pradedu sportuoti ir sveikai maitintis) įgyvendinimo metu sunkiausiu procesu tampa jo pradžia, nes nuolat veikia įvairūs išoriniai veiksniai: verslo partneriai, konkurentai, patarimai iš šalies, žiniasklaida ir kita. Kiekvienas atidėliojimas, svarstymas ir nepamatuota rizika skatina daryti skubotus sprendimus. Todėl būtent detalus verslo pardavimo planavimas, rizikos įvertis ir įgyvendinimo analizė padės geriau planuoti verslo veiklą, išvengti galimų finansinių sunkumų ir laiku pradėti reaguoti.

Savo verslu reikia rūpintis nuolatos, geriausia tai daryti tikslingai, motyvuotai ir turint tikslą. Tai pasiekti padeda verslininko ryžtas, tvirtas charakteris ir nuolatinis perspektyvų įvertis. Privalu nuolat racionaliai susivokti ekonomikoje ir verslo pasaulyje vykstančiuose reiškiniuose.

Straipsnai

Suomių Fortum perka įmonę Lenkijoje

Ketvirtadienį Suomijos energetikos bendrovė Fortum pranešė perkanti Lenkijos elektros energijos ir dujų tiekimo įmonės Duon kontrolinį akcijų paketą.   ... Skaityti

Už 3,2 milijardus eurų kinai perka Holivudo studiją

Kinijos prekybos ir pramogų milžinė Dalian Wanda Group (DWG) paskelbė perkanti holivudo kino filmų studiją Legendary Entertainment. Sandoro vertė siekia 3,2 mil... Skaityti
businessman with laptop in network server room

Už kiek įsigyti verslą internete?

Internetas jau užvaldė beveik visą mūsų kasdienybę ir čia mes stengiamės perkelti kiek įmanoma daugiau savo veiklos ir įpročių. Jau ne tik bendraujame internetu... Skaityti
kaip pradeti nauja versla

Kaip pritraukti investicijas į naują verslą?

Daugelis jaunų arba vidutinio amžiaus žmonių kurdami naujus verslus ar inicijuodami naujas veiklas, nesusimąsto apie jų atsiperkamumą. Dažnai į verslo konsultan... Skaityti
Smulkaus verslo pardavimas 2014

Smulkus verslas 2014-aisiais pasistiebs

Smulkiojo verslo ekspertai teigia, jog 2013-tieji buvo gana sėkmingi metai verslui. Po truputį užmarštin grimztančių atsiminimų apie sunkiuosius krizės laikus n... Skaityti